mandag 25. januar 2010

Usikker fremtid?


Du vandrer langs stranden, kjenner sanden mellom tærne og ser dragene lage åttetall på himmelen. Sola steiker og i vannkanten løper små nakne kropper bekymringsløst rundt.

Nå sitter jeg her og tiden er kommet hvor jeg snart må velge hva jeg vil bli når jeg blir stor. Det er da du kunne ønske at du var en av de små nakne kroppene igjen. Det var så lett før. Det største problemet kunne i bunn og grunn være å velge mellom en rosa eller gul kjole.

Vil jeg vandre rundt i hvit frakk og vite at jeg kan redde liv? Eller sitte på et kontor fra åtte til fire å stokke om på papirer? Tror ikke det er helt meg. Hva skal det bli av meg tenker du helt sikkert nå. Det kan jeg ikke svare på selv en gang, men noe blir det vel. Jeg prøver desperat å vrenge hjernen i håp om å finne på noe smart, men det er vanskelig. Hvis noen har lyst til å velge for meg, ville jeg satt stor pris på det. Jeg ender nok med å velge den gule kjolen…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar