torsdag 10. september 2009

Klatremus


Etter elevkvelden i dyreskogen var det klatremus som ble den store helten. Siden da har vi klatret både inne og ute i fjellvegg. For min del er dette en helt ny opplevelse. Og hva er det som gjør at ei jente med høydeskrekk velger å klatre opp en fjellvegg på over 30 meter? Jeg vet ikke... Men det jeg vet er at man får et sinnsykt kikk av å være så høyt oppe. Med klatresele, hjelm, karbinkrok, en solid åttetallsknute og en person du stoler på som sikrer deg, ja da er du trygg! Og da er det bare finne de beste fingertakene og bentakene oppover veggen.
Etter litt streving, for det er absolutt ikke lett, litt tenking på rutevalg, var jeg endelig på toppen. Da kunne jeg slippe jubelen løs, og nyte utsikten over hele Alta. FANTASTISK! Det er disse små øyeblikkene man kommer til å huske :)

1 kommentar: