fredag 2. oktober 2009

Vandrende fleecepledd på nalluvarre

Det er midt på natta. Klokka er 02.30. Marte har for flere timer lest "Appelsinpiken" for meg, noe vi gjør hver kveld før vi sovner, imens jeg strikker. Ved midtnatt slokket vi lyset, og satte igang en laaang samtale. Etter to dager på tur hvor man i gjennomsnitt får 10-12 timer med søvn hver natt, var ingen av oss spesielt trøtte. Vi ligger og tenker på mat, for begge er egentlig ganske sultne. Helt ut av luften foreslår jeg at vi kan stå opp og lage kakao. Marte jubler, "Yes, endelig kan jeg spise den sjokoladen jeg ligger og drømmer om" Vi tar på oss tøfler, suller hver vårt fleecepledd rundt oss, og går til oppholdsrommet. Det er helt stille, ingen er våkne. Vi koker vann, ler og fniser og lager to kopper varm kakao. Vi deler en Kvikk Lunsj som vi dypper i koppen. Veldig godt og perfekt som nattmat :)

1 kommentar:

  1. Hei Guro,
    Det er en fornøyelse og lese alt dere skriver. Det høres ut som du har det helt supert, en evig 71 grader Nord tur men bare litt koseligere. Stemmer det??? Kjempe fine bilder..
    Nå er det strikketid og snart jul, fyser du er det noe du trenger???
    Glad i deg, stor klem fra tante Line

    SvarSlett